Školní poradenské pracoviště
Kontakt a objednávka konzultace:
mobil: 601 367 903
e-mail: reditel@zsbhrozneho.cz
Školní poradenské pracoviště („ŠPP“) zajišťuje přímo na naší základní škole poskytování a koordinaci preventivních, pedagogických a poradenských služeb.
ŠPP - poradenští pracovníci školy:
Výchovný poradce pro I. stupeň a II. stupeň: Mgr. Jitka Sedláčková
Školní speciální pedagog: Mgr. Pavla Kazdová
Pracovníci, kteří se podílejí na poradenských službách, a vytvářejí konzultační tým pro poskytování služeb ve škole:
Vedení školy
Asistenti pedagoga
Učitelé I. a II. stupně školy – zejména třídní učitelé, koordinátor ŠVP ZV (úprava učiva pro nadané žáky), učitelé vzdělávacího oboru Člověk a svět práce, učitelé výchov
Vychovatelé školní družiny
ŠPP je tvořeno výchovnými poradci, školním kariérovým poradcem, školním metodikem prevence a školním speciálním pedagogem.
Všichni členové týmu ŠPP spolupracují a jejich činnosti se vzájemně prolínají, rovněž úzce spolupracují s vedením školy, s učiteli školy, vychovatelkami ŠD a poradenskými zařízeními (zejména PPP, SPC).
Školní poradenské pracoviště poskytuje bezplatné poradenské a konzultační služby žákům, jejich rodičům a pedagogům. Snaží se pomáhat jim při zvládání a řešení výchovných, vztahových a výukových potíží.
Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonných zástupců. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.
Hlavní cíle Školního poradenského pracoviště
- kvalitně poskytovat podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, sledovat a vyhodnocovat účinnost zvolených podpůrných opatření
- pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu prevence školní neúspěšnosti
- aplikovat koncepci kariérového poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění
- vybudovat příznivé sociální klima pro podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- podporovat vzdělávání a sociální začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- podporovat vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytvořit příznivé sociální klima pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
- prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- předcházet všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace, průběžně vyhodnocovat účinnost preventivních programů uskutečňovaných školou
- poskytovat metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci
- zajistit spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními